4 Haziran 2014 Çarşamba

Malatya eski Alet - Eşyalar-Eski kelimeler

 TAHIL DÖVME


 YAYIK


 ARI KOVANI







 KUŞGANA VE YOĞURT SİTİLİ

 EN SOLDA GÜMGÜM


 SARAT VE GAZ LAMBASI LÜKÜS


 ZOKKU TAŞI


 TAŞ EL DEĞİRMENİ ÖRTÜNÜN ÜSTÜNDEKİ İKİ KİŞİNİN KULLANDIĞI  OMUZ TERAZİSİ



 BEBEK BEŞİĞİ ALTTAKİ DAM LOĞU



 ORTABOY YOĞURT SİTİLİ 


 ÖKÜZ ÇÜT SÜRME 


 SAZ YASTIK SAĞDA AHŞAP MERDİVEN



 SARAT 



 GAZ LAMBASI LÜKÜS


EKMEK AÇMA TAHTASI


YANLIŞIM OLABİLİR HATIRLADIĞIM BUNLAR DÜZELTİRSENİZ SEVİNİRİM

MALATYA DA KULLANILAN AMA BUGÜN
PEK ÇOĞU UNUTULMUŞ OLAN KELİMELER
Not: Hemşehrilerim den eski kelimeleri bekliyorum.

AHpun : Gübre
Andana : Ondan Sonra ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
AnıH : Nane
ArastaH : Evin tavanı
AyakçaH : Merdiven
Ayem: Hava (Bana Gönderilen Kelimelerden)
BayaH : Biraz Önce
Bırcik: Ağacın tepesi (Bana Gönderilen Kelimelerden)
Boğazsız : İştahı Olmayan ( Benim çağanın hiç boğazı yok)
BıHçı : Testere
Bıldır : Geçen sene
Ceget : Sokak
CıcıH : Yeni,Hoş güzel
CuluH : Hindi
Cücük : Civciv,Kuş yavrusu
Çağa : Çocuk
Çapa Çapa: Koşa Koşa
Çaput : Bez parçası
Çömçe: Kepçe
Çörtün : Oluk
Dekmik : Tekme ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Dığasgen: Loğusa, yeni doğum yapmış kadın
Döş : Sine göğüs
Egiş : Ateş küreği, Faraş
Eşki : Salça (Domates, Erik)
Evcuman : Çalışkan işi iyi yapan ev kadını
Firkete : Yaylı iğne
Gazpenek : Mahsus
Gazzik : Küçük Kazan

Gevende: Şarkıcı, çalgıcı
Gıdik : Keçi
Gilgil : Mısır
Göncük : İç cebi
Gögerme: Yeşerme ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Gıllik: Çok kısa ve küçük, Koyun keçi pisliği
Gişi: Koca,Eş ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Harrik: Eski ayakkabı
Hayfene: Piknikte (Kır)hazırlanan yemek
Hayfene Kurma: Piknik yapma (Kıra gitme)
Helbet: Evet (Banazıca)
Hızına : Kiler Hozelek:Salyangoz
Kakırdak : Eritilmiş kuyruk yağının kalan kısmı
KatıH: Ayran, Yoğurt (yağı alınmış)
Kef : Yağın içinden çıkan süt artığı
Kemis : Süzgeç ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Kıllik: Koyun keçi gübresi ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Kişifleme:Gizliden gözetlemek, sezdirmeden izlemek
Kodafa: Ufak küfe (Sepet) ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Kopça : Düğme
Köcek : Asma Kilit
Köşker : Ayakkabıcı
Köpüç : Tahtadan yapılmış çamaşır döveceği
Köynek : Gömlek
Kürük: Sıpa ( Bana Gönderilen kelimelerdendir)
Loğ : Damda bulunan Silindir şeklinde taş.
Mabal: Günah (Mabalı boynuna, Mabalı günahı boynuna)
Malamat : Rezil
ManıH : Kedi yavrusu
Marğama : Hamam havlusu
Mığırcık gibi : Çok fazla anlamında
MıH : Çivi
Mişmiş: Kayısı
Mitil : Eski yatak minder Vs.
Musandere: Asma kat
Nişe : Nişasta
Öğes: Önce (DebiyaH)
Peygamber Buğdası : Mısır
Pisik : Kedi
Pirçekli : Havuç
Pirpirim : Semizotu
Samut : Dereotu
Silepçe : İçinde el yıkanan leğen
Sitil : Kova
Tahtıbeg : Kap Kacak konulan Duvara monteli tahtadan yapılmış raf
Taka : Duvar içerisinde dolap amaçlı küçük oyuk
Teberik: Yadigar, Hatıra
Tepür : Tahtadan yapılmış tepsi
Teşt : Büyük Leğen
Totaba : Hizmetçi
Tosbağa : Kaplumbağa
Tuman : Külot
Yalenlik : Şaka
Zıbın : Entari
Zibillik : Çöplük (Zibil: Çöp)
Zoku : İçinde buğday dövülen taş

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...